söndag 18 november 2018

Simultima presenterar: Fader Stephane Scarlatti - Skymningsland

Simultima presenterar 


Då var det dags för det första avsnittet i Simultima presenterar, vill du synas här? Är det din skapelse som får stå i rampljuset nästa gång? Skicka ett PM på FB eller peta på Said på chatten.

Fader Stephane Scarlatti - Skymingsland 

Tidigare präst vid katolska kyrkan i Griphamn men en rad omständigheter och komplikationer gjorde att han valde att lämna sin församling och även sin position som ledare för väktarna, en hemlig grupp inom katolska kyrkan som vigt sitt liv åt att skydda mänskligheten från det övernaturliga hotet. Ett tungt beslut då han alltid sett sitt yrke mer som ett kall än något annat och församlingen som sin familj då han annars är ganska så ensam. Kommer ursprungligen från Italien. Stephane är en lugn, omtänksam, varm och vänlig medmänniska som alltid har tid att lyssna eller ge värme åt den som behöver. Han sätter ofta sig själv i tredje hand och dörren står alltid på vid gavel oavsett tid på dygnet för den som behöver. Även om han är medveten om den övernaturliga världen med allt vad det innebär av mörker och faror så är han en väldigt jordnära människa som gärna tänker igenom saker och ting både två och tre gånger innan han agerar.


Just nu driver Stephane ett härbärge för stadens hemlösa i Griphamn. Något fattas  dock i hans liv och åren tickar på. Han funderar mycket på framtiden och på sina egna drömmar som oftast inte ges utrymme då hans fokus är riktat mot att hjälpa andra omkring honom.
Detta är en karaktär som fungerar i de flesta sammanhang och med de flesta karaktärer. Behöver din karaktär någon att tala med? Någon som kan vägleda eller kanske en vän? Har du karaktärer med koppling till den övernaturliga världen? Både jag och Stephane är öppen för det mesta i spelväg!

Wikisida: http://sv.skymnings.wikia.com/wiki/Stephane_Scarlatti

Spelare: Jag som spelar Stephane heter Jessica (Solizen på chatten) Jag har spelat chatt och forumrollspel sedan jag var 16 år, är i dag 35 (jisses!!!)  med en dotter på 1,5 år. Jag har inte längre lika mycket tid att spela men njuter desto mer när jag får chansen att sitta ner någon kväll och drömma mig bort in i en annan värld och skapa sagor och berättelser tillsammans med andra.  Det blir en del mailspel också emellanåt, där kan jag svara i lugn o ro utan att binda upp en hel kväll för spel. Stephane är en av mina äldsta karaktärer på Skymningsland och ligger mig därför lite extra varmt om hjärtat. Jag spelar ofta ganska mörka och känslosamt jobbiga spel och Stephane är dess raka motsats vilket är oerhört skönt för ska man orka spela mörker och misär behöver man få ha spel som är fina, mysiga och varma också emellanåt. Jag är en spelare som försöker bjuda på mig själv, jag tycker om att spela upp andras karaktärer och se intriger jag varit med att skapa komma till liv. Jag säger hellre ja än nej till spelidéer då jag tycker att det oftast blir roligast om man bara kastar sig in i saker än tänker för mycket. Jag hoppas att du vill spela med mig och hälsa gärna på Stephane om ni ser honom i spel!

Jessica har dessutom ställt upp som förningens revisor i flera år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar