söndag 10 september 2017

Gängkriminaliteten tar över



Gängkriminaliteten tar över
Polisen i Griphamn för en ojämn kamp för att hålla staden och dess innevånare säkra. Nedskärningar, övertid och dubbla pass – det är numera vardagen för polisen i Griphamn. Samtidigt har klimatet blivit allt tuffare ute på gatorna och brotten ökat lavinartat.
Polisen i Griphamn har under det senaste året fått det allt tuffare samtidigt som deras insatser behövs mer och mer i den stad där gängkriminaliteten och andra brott blivit vardag.
”Vi går på knäna, det händer nästan varje dag att jag måste be mina kollegor att arbeta övertid och dubbla pass. Det fungerar inte i längden, det är en enorm säkerhetsrisk.” Det säger Patrik ”Silverräven” Valdensjö, polis och yttre befäl som arbetat länge i distriktet. Han har fått se och följa nedgången inom kåren under många år och säger att det aldrig varit så illa som det är nu. ” Fortsätter det så här kommer kräken vinna”
Enligt distriktets polischef Lars Eliasson skulle det krävas enorma insatser vad gäller det ekonomiska för att få ordning på distriktet igen, medel som varken landsting, kommun eller politiker verkar vilja ge.  Jag oroar mig varje dag för de poliser som arbetar ute på gatan, vi har redan förlorat flera i kriget mot stadens kriminella gäng och fortsätter det så här kommer det att bli fler som drabbas. Jag önskar att de högre upp kunde förstå allvaret. Situationen är ohållbar”
Kurir Griphamn har sökt ansvarig politiker för kommentar utan resultat.
Jens Alvin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar